آموزش کامل تور مجازی / آموزش انیمیشن

آموزش کامل تور مجازی / آموزش انیمیشن

»آموزش کامل ساخت تور مجازی ۳۶۰ درجه برای املاک ،کارهای فرهنگی و گردشگری، زیارت مجازی ،اماکن مقدسه ،موارد آموزشی و.. »آموزش واقعیت افزوده و ساخت نرم افزارهای مربوطه » آموزش انیمیشن دو بعدی و سه بعدی به صورت کاملل ما در ارتباط باشید (ترجیحا در ایتا ) 09118529554

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 869087

تور مجازی چیست ؟


تور مجازی چیست ؟

شاید لغت تور مجازی را شنیده باشید. فناوری که این روزها افراد و صاحبان کسب و کار زیادی از آن در مباحث مختلف از تبلیغ کالا گرفته تا راه‎های برقراری ارتباط با مشتری و غیره استفاده می‎کنند. این فناوری جدید از دل عکاسی صنعتی بیرون امده است و امکانات جدید و نامحدودی را در اختیار شما قرار می دهد. ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را با مفهوم تور مجازی و ویژگی های آن آشنا کنیم .

تور مجازی گوگل نیز ویژگی جدیدی است که گوگل برای بهتر دیده شدن کسب و کارها در اختیار مردم قرار داده است و ما در این مقاله به طور کامل برای شما توضیح داده ایم تا شاید به افزایش درآمد شما کمک کند.

تور مجازی چیست ؟

بررسی و گردش در یک مکان را از کامپیوتر یا گوشی همراه خود تصور کنید. تور مجازی یک شبیه سازی از مکانی واقعی است که با کمک فایل‎های رسانه‎ای از جمله عکاسی بی‎جان (بدون تحرک)، تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه، ویدئو، متن، نریشن و موارد متعدد دیگر ساخته شده است. تورهای مجازی به افراد اجازه می‎دهند از یک مکان بازدید و آن را بدون این‎که واقعا به آن‎جا رفته باشند، تجربه کنند. در واقع تور مجازی چندین نقطه نظر است که بین آن‎ها می‎توانید گردش کنید.

در هر نقطه نظر شما می‎توانید با موضوعات مختلفی ارتباط برقرار کنید به عنوان مثال می‎توانید تاریخچه‎ مکانی که در حال مشاهده هستید را بخوانید یا به صدای یک راهنمای تور گوش کنید. یک تور مجازی از تصاویر ثابت و فریم‎های ویدئویی متعددی تشکیل شده است تا یک نمای کلی از هر زاویه موضوع مختلف نشان دهد، به عنوان مثال یک بنا را از بخش‎های مختلف نشان دهد یا یک منظره زیبا را از زوایای دید متفاوت.

اولین استفاده از تور مجازی به سال ۱۹۹۴ بر می‎گردد، زمانی که یک موزه سعی کرد به گردشگران خود این حس را دهد که انگاری به یک قلعه انگلیسی در سال ۱۵۵۰ برگشته‎اند. از آن تاریخ به بعد تورهای مجازی افراد زیادی را به سوی خود جلب کرد و به محبوبیت آن روز به روز افزوده شد.

هزاران فرد و برند در تبلیغات خود یک تور مجازی یا تور مجازی ۳۶۰ درجه را لحاظ کرده‎اند از جمله آژانس‎های مسافرتی، هتل‎ها، مشاوران املاک، عکاسان و رستوران‎دارها. با استفاده از تورهای مجازی، آن‎ها راحتی و فضایی که مشتریان آن‎ها می‎توانند انتظار داشته باشند را به نمایش می‎گذارند.

بدین وسیله حس اطمینان از خدمات در مشتری بیشتر خواهد شد و افراد بیشتری فرآیند رزرو را کامل یا کالای مورد نظر را می‎خرند. علاوه بر این، تورهای مجازی بهترین راه نشان دادن یک پروژه به شمار می‎روند تا به عنوان مثال تمامی جنبه‎های زیبای یک منظره یا مکان زیبا به بینندگان نشان داده شود.

تور مجازی به چه شکل است؟

زمانی که به گردش در یک تور مجازی می‎پردازید، می‎توانید با آن با استفاده از موس کامپیوتر یا تاچ‎پد ارتباط برقرار کرده و نگاهی به اطراف محل بیاندازید. بدین وسیله حسی واقعی از چیزی دارید که به دنبال بازدید واقعی از آن مکان به دست خواهید آورد.

دلیل استفاده از تور مجازی

استفاده از تورهای مجازی و تورهای مجازی ۳۶۰ درجه به دلایل متعددی است. دانش‎آموزان مقطع دبیرستان از تور مجازی برای بازدید از محیط کالج یا کمپ‎های دانشگاهی استفاده می‎کنند. مسافران از تور مجازی برای بازدید از هتل‎ها و مقاصد توریستی استفاده می‎کنند. بعضی از افراد حتی قبل از ارائه درخواست شغل در تورهای مجازی اداره‎های شرکت‎های مختلف شرکت می‎کنند تا با فضای کار و فرهنگ شرکتی آن‎ها آشنا شوند.

تور مجازی چه چیزهایی دارد؟

شما می‎توانید در تور مجازی خود بخش‎های بسیار جالب قرار دهید از جمله:

    • اضافه کردن متن به اشیاء، به عنوان مثال بیوگرافی سازنده یا صاحب یک مکان
    • امکان برقراری ارتباط و تعامل با سوژه با امکان کلیک بر روی آن یا بردن موس به سمت آن
    • قرار دادن تصاویری از خودتان به عنوان مثال لگو یا عکس‎های منتخب
    • امکان جابجایی بین مکان‎ها
    • اضافه کردن یک نقشه از موقعیت یا گوگل‎مپ
    • قرار دادن قطب‎نما
    • اضافه کردن افکت‎های هواشناسی (مانند برف)
    • تعریف چرخش خودکار دوربین
    • اضافه کردن تصاویر پویا و حتی ویدئو

 

تور مجازی ۳۶۰ درجه چیست؟

تجربه‎ای شبیه به از بالای برج به اطراف نگاه کردن است. یعنی شما می‎توانید به اطراف خود نگاه کنید و جزئیات جالب و زیادی را بررسی کنید. ۳۶۰ درجه به این معنا است که در هر جهتی که بخواهید می‎توانید نگاه کنید یعنی به سمت چپ، به سمت راست یا حتی به عقب.

تور مجازی گوگل

بعد از آشنایی با مفهوم تور مجازی به توضیح تور مجازی گوگل می رسیم . تور مجازی گوگل عبارت است از امکان بازدید مکان‎های ثبت شده بر روی سرویس گوگل‎مپ به صورت مجازی. در حقیقت این قابلیت بسیار به تصاویر پاناروما شباهت دارد ولی تصاویر سراسرنما ۱۸۰ درجه و مسطح هستند، در حالی‎که در تور مجازی گوگل تصاویر ۳۶۰ درجه و به صورت یک کرده دایره‎ای شکل است.

شما می‎تونید با کمک گوشی‎هوشمند خود که توانایی عکاسی پاناروما و ۳۶۰ درجه را دارید خیلی ساده این قضیه را امتحان کنید. شیوه کار به این شکل است که نرم‎افزار با آغاز فرآیند عکاسی کلیه نقاطی که باید عکس‎برداری شود را در نمایشگر گوشی مشخص می‎کند و عکاس بایستی به آهستگی دور خود بچرخد و این کار را تا ۵ الی ۷ دور ادامه دهد تا از کلیه نقاط محیط مورد نظر عکاسی شود. سپس عکس‎های گرفته شده به شکل نرم‎افزار به همدیگر می‎چسبند تا یک دایره ۳۶۰ درجه به وجود آید.

باید توجه کنید در اغلب موارد تصاویر به خوبی و به درستی در کنار هم قرار نمی‎گیرند و در تصویر نهایی در نقاط متعددی اختلال و عدم همخوانی دارد. در حالت حرفه‎ای این نوع تصاویر با دوربین‎های مجهز به لنز چشم ماهی (Fisheye) گرفته می‎شوند که با تنها یک شات، تصویری ۳۶۰ درجه و یکپارچه شکل می‎گیرد. شرکت گوگل به منظور افزایش کیفیت تصاویری که در نقشه گوگل بارگزاری می‎شوند، استانداردهای بالایی تعیین کرده است.
نمونه ای از عکس تور مجازی خیابان گوگل
عکاسی ۳۶۰ تور مجازی گوگل با کمک دوربین‎های ویژه‎ای صورت می‎گیرد که استاندارد Google Street View Ready را داشته باشند. تصاویر نهایی بعد از بررسی و کنترل کیفی و تایید از سوی گوگل در موقعیت محل عکاسی بر روی گوگل‎مپ قرار می‎گیرند .

کاربران می‎توانند از تمامی نقاط مکان عکس‎برداری شده بازدید کنند و حس حضور در همان محل را داشته باشند. غول دنیای اینترنت به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر همان‎طور که ذکر شد استانداردهایی را در نظر گرفته است و برای رعایت آن‎ها عکاسان مجهز به تجهیزات دارای استاندارد Google Street View Ready می‎توانند در دوره‎های فنی گوگل شرکت و به دنبال تایید نمونه کار و کسب استانداردهای لازم، به عنوان عکاس مورد اعتماد گوگل به افراد مختلف برای استخدام معرفی شود. چنین عکاسی اگر بیش از ۱۰۰ نمونه کار موفق در پرونده خود داشته باشد نشان و مدال عکاس حرفه‎ای معتمد گوگل را دریافت می‎کند و در کنار تصویر پروفایل کاربری او تیک سبزرنگی قرار می‎گیرد و نشان عکاس حرفه‎ای در قالب یک مدال الکترونیکی برای او ارسال می‎شود.

مراحل ساخت یک تور مجازی

بعد از آشنایی با اینکه تور مجازی چیست ما می‎خواهیم به شما آموزش دهیم چطور یک تور ۳۶۰ درجه از یک خانه ثبت و آن را ویرایش کنید شما برای این‎کار نیاز به یک دوربین با امکان عکاسی ۳۶۰ درجه دارید و سپس می‎توانید از یک وب‎سایت رایگان برای چسباندن تصاویر به هم، میزبانی و انتشار ویدئو نهایی استفاده کنید.

مراحل کار:

بخش اول: ثبت تصاویر

  •  از یک دوربین با قابلیت عکاسی پانورامای ۳۶۰ درجه استفاده می‎کنیم به عبارتی این دوربین باید بتواند هم در جهت افقی و هم عمودی عکاسی کند. علاوه بر یک دوربین با کیفیت ما از یک سه پایه نیز کمک می‎گیریم.
  • قابلیت کنترل از راه دور یکی از ویژگی‎های مهمی است که در انتخاب دوربین در نظر می‎گیریم. اکثر دوربین‎های ۳۶۰ درجه را می‎توان از طریق یک کنترل یا اپلیکیشن بر روی گوشی‎هوشمند مدیریت کرد تا جلوی عکس‎برداری از صاحب دوربین گرفته شود.
  • دوربین را در موقعیت مورد نظر قرار می‎دهیم. به عنوان مثال اولین اتاقی که قرار است از آن عکاسی شود و موقعیت قرارگیری دوربین را به نحوی انتخاب می‎کنیم که قسمت زیادی از اتاق را موقع عکاسی تحت پوشش قرار دهد.
  • سه‎ پایه را بر روی سطح صافی قرار می‎دهیم تا تصاویر نهایی از کیفیت و توازن لازم برخوردار شوند. دوربینی که به طول کامل صاف نیست حتی در حد چند درجه، می‎تواند بر کیفیت عکس تاثیر بگذارد.
  • دوربین را روشن می‎کنیم. بسته به نوع دوربین این‎کار معمولا توسط دکمه پاور یا کنترل از راه دور یا به وسیله اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی‎هوشمند انجام می‎شود. علاوه بر این با کمک اپلیکیشن و بلوتوث با برقراری ارتباطی بین گوشی‎هوشمند و دوربین کنترل آن را به دست می‎گیریم. بعضی از دوربین‎ها توسط شبکه وای‎فای نیز با گوشی جفت و جور می‎شوند.
  • یک تصویر پانورامایی از اتاق اول می‎گیریم. برای این منظور با خروج از اتاق توسط کنترل یا اپلیکیشن تصویر ۳۶۰ درجه‎ای از اتاق ثبت می‎کنیم.
  • دوربین را به محل دیگری که عکس بعدی باید از آن گرفته شود برده و مرحله ۶ را تکرار می‎کنیم.
  • تصاویر را به کامپیوتر انتقال می‎دهیم.

بخش دوم: ایجاد تور مجازی

  • فایل تور مجازی که در اختیارتان قرار داده ایم را به حال فشرده و زیپ در بیاورید . روی فایل کلیک راست کنید . از گزینه send to گزینه compressed را انتخاب کنید
  • از هاست سایت خود وارد cpanel یا پنل مدیریتی خود شوید
  • در پنل مدیریتی گزینه file manager را انتخاب کنید
  • در file manager بر روی فولدر public_html کلیک کنید
  • در پوشه public_html یک پوشه برای تور مجازی خود بسازید. پیشنهاد ما پوشه ای به نام vtour است
  • در پوشه vtour از نوار ابزار بالای صفحه گزینه upload را برای بارگزاری تور خود انتخاب کنید
  • بعد از اینکه تور آپلود شد به پوشه vtour رفته گزینه reload را بزنید تا فایل زیپ شده در لیست قرار بگیرد
  • فایل زیپ شده را extract کنید. برای این کار بر روی فایل کلیک راست کنید
  • تور شما به درستی آپلود شده است

بخش سوم: انتشار تور مجازی

برای دیدن تور مجازی آپلود شده یک تب جدید در مرورگر خود باز کنید

ادرس سایت را وارد نمایید

در انتهای آدرس سایت / قرار داده سپس نام فولدری که در پوشه public-html ایجاد کرده اید را تایپ کنید (پیشنهاد ما vtour بود)

بعد از نام فولدر دوباره از / استفاده کرده سپس نام فایلی که فشرده کردیده اید را بنویسید و در اخر /tour.html

 

  انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1729

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

مازندران ، آمل ، آفتاب 19

تمامی هزینه ها تا عید ۱۴۰۲ به صورت نیم بها می‌باشد ( عدد ۳ را به ۰۹۳۰۶۷۳۳۹۷۰ ارسال کنید الان)

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما