بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) میتواند برای هر کسب و کاری مشکلزا شود. حتی اگر شما یک متخصص سئو استخدام کنید، چه کسی بهترین شیوه را میداند، الگوریتمهای موتورهای جستجو به سرعت تغییر میکنند و آنها همه فاکتورهایی که بر رتبهبندی تاثیر میگذارد را مخفی میکنند.
بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید با کدام متخصص سئو کار کنید، مواظب باشید با چند دروغ رایج فریب نخورید. همراه ما باشید با ۶ دروغ رایج که متخصصان سئو میگویند.
هیچکس خارج از گوگل نمیداند الگوریتمها چی هستند. سئوکارها تخمین میزنند این پلتفرم، صدها فاکتور رتبهبندی دارد که دانستن همه آنها غیرممکن است.
گوگل بعضی از آنها را به گفتهاست در حالیکه بقیه فاکتورهای رتبهبندی را خودتان باید با تحقیق به دست آورید. همچنین گوگل به طور مداوم در حال بروزرسانی و تنظیم فرآیند رتبهبندی خود است.
RankBrain را در نظر بگیرید، گوگل این فاکتور رتبهبندی هوش مصنوعی را سال پیش معرفی کرد. همانطور که معلوم است، این فاکتور از ماهها قبل وجود داشته و گوگل کسی را باخبر نکردهبود. متخصصان سئو هیچ سرنخی نداشتند و اکنون این یکی از ۳ فاکتور برتر رتبهبندی گوگل است.
یکی از مهمترین جنبههای یک استراتژی سئوی موفق، درک قصد مشتریان است. این در هر صنعتی متفاوت است. بنابراین یک سئوکار موفق باید درک درستی از حوزه کاری شما و نیازهای مخاطبان شما داشتهباشد تا بتواند بهترین رتبه ممکن را در مرتبطترین کلمات کلیدی صنعت شما کسب کند.
اما اگر شما بودجه هنگفتی برای هزینهکردن داشتهباشید، بیشتر هزینه سئو برروی شناسایی تعداد زیادی کلمه کلیدی و کار برروی آنها صرف میشود. پیداکردن مرتبطترین کلمات کلیدی نیازمند دانش و تجربه در آن صنعت است.
سئو یکی از بزرگترین کانالهایی است بازاریابان از آن استفاده میکنند، اما فقط یکی از راههای دسترسی به مخاطبان خود است. موفقترین کسب و کارها از کانالهای ترکیبی شامل: تبلیغات، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکههای اجتماعی و … استفاده میکنند.
تحقیقات نشان دادهاست، این روشها اغلب مکمل یکدیگر هستند.
به عنوان مثال، ایجاد تعداد زیادی محتوای منحصربفرد، فرصتی عالی برای بهبود سئو است. و بازاریابانی که از تبلیغات کلیکی (PPC) استفاده میکنند میتوانند اطلاعات تحقیقات کلمه کلیدی خود را به متخصصان سئو بدهند و در بهبود نرخ تبدیل کسب و کار خود هم موثر باشند.
با وجود همه تلاشهای گوگل برای جریمه سایتهایی که از روشهای غیرمتعارف برای لینکسازی استفاده میکنند، هنوز هم بکلینکها تاثیر بسیار زیادی دارند.
اما امروزه، گوگل با چشم تیزبین، لینکهایی را که به سایت شما اشاره میکنند را زیرنظر دارد. اگر شما با یک متخصص سئو کار میکنید، مطمئن شوید آنها میدانند شما چه نوع لینکهایی میخواهید: قانونی، کیفیت بالا و با آتوریتی بالا.
از آنها درباره جزییات استراتژی لینک بیلدینگی که میخواهند بکار ببرند، سوال کنید. استفاده زیاد از تاکتیک هرچه لینک بیشتر، بهتر، میتوانید در نهایت به کسب و کار شما صدمه بزند.
گوگل به دنبال بازاریابانی است که میخواهند با کپیکردن محتوا، جستجو را دستکاری کرده و ترافیک خود را افزایش دهند. بعضی متخصصان سئو فکر میکنند شما نباید درباره از بین بردن مطالب کپی سایتتان نگران باشید.
و آنها اشتباه میکنند. گوگل مقصود شما را نمیداند و به همین خاطر توصیه میکند از راههای زیر مسائل مربوط به محتوای کپی را حل و فصل کنید:
اطمینان حاصل کنید متخصصان سئوی شما درک درستی از توصیههای گوگل دارند و بطور جدی آنها را برروی سایت شما پیاده میکنند.
این نمیتواند درست باشد زیرا ۹۷ درصد درآمد گوگل از تبلیغات است. گوگل میخواهد بازاریابان پول زیادی را در ادوردز خرج کنند و اگر کسب رتبه برای کسب و کارها آسان باشد، این محقق نمیشود.
کسب و کارها قطعا باید توصیههای گوگل را دنبال کنند، اما سئوی تاثیرگذار به همینجا ختم نمیشود. یک متخصص سئوی خوب باید بداند کدام یک از المنتهای سایت برروی سئو تاثیر دارد و خارج از آن چیزی که گوگل گفته، برروی صنعت موردنظر تحقیق کند.