در این کارگاه ارزش و اهمیت شناسایی وضعیت بازار محتوا پیش از شروع فرآیند بازاریابی محتوا بیان میشود. سپس یک روش کاربردی برای تحلیل محتوای رقبا و شناسایی ابعاد مختلف بازار به شکل عملیاتی اجرا و جایگاه هر کدام از وبسایتها در ماتریس محتوا تعیین میشود. پس از آن به تعیین اهداف، تصویر برند و ویژگیهای مخاطبان کسبوکار پرداخته میشود و متناسب با ابعاد درونی و بیرونی تأثیرگذار جایگاه برند در بازار محتوا تعیین میشود. این کارگاه در مورد تولید محتوای برند مانند درباره ما و یا توضیحات محصول نیست و محور اصلی آن تولید محتوای مستمر اثربخش برای مخاطب وبسایت در بخش وبلاگ است. با شرکت در این کارگاه میتوانید تصویر روشنتری از نوع محتوایی که باید تولید کنید، نقش کمیت و کیفیت محتوا در وبلاگ در مقایسه با بازار و مدت زمان لازم برای سرمایهگذاری در حوزه محتوا تا دستیابی به نتیجه به دست آورید.
بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک به بازاریابی است که تمرکز بر تولید و انتشار محتوای ارزشمند، متناسب و منطبق با کسبوکار برای یافتن و جذب مخاطبان مشخص با هدف هدایت مشتری سودآور به فرآیند خرید دارد.
بازاریابی محتوا با مفاهیم از جمله تبلیغات بومی، محتوای محصول، بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی شبکههای اجتماعی، سئو و روابط عمومی تفاوت دارد و هدف عمده آن ارائه محتوای استاندارد و افزایش دانش مخاطبان در یک رسانه با مالکیت مستقیم، بدون تمرکز مستقیم بر محصول ( inbound marketing-بازاریابی درونگرا) و فروش با تمرکز بر حل مسائل مخاطبان و ایجاد یک ارتباط دوطرفه و مستمر است.
بازاریابی محتوا از طریق افزایش سطح آگاهی مخاطبان در مرحله نیاز و تحقیقات برای رفع آن آنها را به فرآیند خرید هدایت میکند. همچنین با ارائه دانش ارزشمند منجر به افزایش اعتماد و اعتبار برند و وفاداری مشتریان میشود. اگر به درستی اجرا شود بازگشت سرمایه بسیار بالایی خواهد داشت. همچنین بازاریابی محتوا پشتیبان تمامی رویکردهای دیجیتال به بازاریابی است.
اهداف برگزاری دوره:
مخاطبان دوره:
این دوره متناسب با شرکتها و کسبوکارهای آنلاینی است که به دنبال توسعه بازار و بهبود شبکه ارتباط با مشتری خود هستند. مخاطبان این دوره عبارتند از:
خروجیهایی که افراد با شرکت در این دوره به دست میآورند:
آقای ابراهیم هاشمی
مؤسس و مدیرعامل فرامحتوا آژانس تخصص بازاریابی محتوا و هم بنیانگذار و مشاور مدیرمسئول هفته نامه شنبه با ۱۲ سال سابقه مطبوعاتی و تولید محتوا و ارائه خدمات تولید محتوا و تدوین استراتژی محتوا به برندهای نوپا و صنایع مختلف در سالهای پیشین.
مدرس : آقای ابراهیم هاشمی
زمان: پنجشنبه و جمعه ۳ و ۴ خرداد ۱۳۹۷
مبلغ شرکت در دوره : ۵۹۰٫۰۰۰ تومان ۴۹۰٫۰۰۰ تومان
مدت زمان کارگاه: از ساعت ۱۶ الی ۲۰
حداکثر تعداد شرکتکنندگان: ۵۰ نفر
مبلغ قابل پرداخت 0 تومان