آموزش کامل تور مجازی / آموزش انیمیشن

آموزش کامل تور مجازی / آموزش انیمیشن

»آموزش کامل ساخت تور مجازی ۳۶۰ درجه برای املاک ،کارهای فرهنگی و گردشگری، زیارت مجازی ،اماکن مقدسه ،موارد آموزشی و.. »آموزش واقعیت افزوده و ساخت نرم افزارهای مربوطه » آموزش انیمیشن دو بعدی و سه بعدی به صورت کاملل ما در ارتباط باشید (ترجیحا در ایتا ) 09118529554

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 38
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 869120

نرم افزار آموزش تور مجازی


اولین و تنها نرم افزار آموزش تور مجازی 

چگونه از نرم افزار رازهای ۳۶۰ استفاده کنیم ؟

 

همچنین جهت مشاهده معرفی نرم افزار آموزش تور مجازی #رازهای_۳۶۰ فیلم زیر را ببینید.

 

هدیه ما در کنار این نرم افزار یک جلسه رایگان آنلاین کلاس آموزشی 

 

 

هزینه نرم افزار به همراه یک جلسه کلاس آموزشی ویژه ایام نوروز نیم بها فقط 

۵۰۰ هزار تومان 

 

 

نرم افزار آموزش تور مجازی
انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

برچسب های مهم

اولین و پرمحتوا ترین نمایشگاه نوین واقعیت افزوده در شهر آمل


 با توجه به انواع تحریمها از اقتصادی گرفته تا تحریمهای فرهنگی و علمی و... اما هر چند وقت کارهای دست اول و نوع از طرف بعضی از سازمانها ،آن هم نه پایتخت، بلکه شهرستانها شاهدیم .

اینبار نیز در ایام ۲ اتفاق ملی تاریخی کشور ( رحلت امام خمینی ره و قیام ۱۵ خرداد) شاهد یک اتفاق عالی و دشمن سوز از طرف یکی از سازمانهای وابسته به شهرداری آمل بوده ایم.

 

حسن متان ،ریاست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری آمل، جوان،خوش فکر ،علاقمند به تلفیق ارزشها با تکنولوژی روز اما همچنان گمنام در بین مدیران موفق کشور.

نمایشگاه آیینه انقلاب شمال کشور دومین کار ملی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری آمل بوده چراکه پروژه ملی تاریخی "نقشه آمل من" یا آمل مپ کمتر از سه ماه قبل در ایام نوروز ،یکی از موفق ترین پروژه های ماندگار در زمینه آشنایی تاریخ و گردشگری استان مازندران بوده که تلفیق از واقعیت افزوده و مجازی هم زمان همراه با کلیپ های مستندی از این اثر فاخر بوده.

و اینبار نیز نمایشگاه آیینه انقلاب شمال کشور در شهرستان آمل اثبات کننده این ادعا است که شهر آمل نه تنها میتواند پروژه های فرهنگی اجتماعی درون شهری و درون استانی را به خوبی با نسل جوان (و پلتفرم به دست) ارتباط برقرار کرده بلکه حتی میتواند پروژه های ملی مذهبی کشوری و به جرات بین المللی  را انجام دهد.

 

 لازم به ذکر است اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل نیز در صدور مجوز و نیز هماهنگی های کتبی و شفایی و تلفنی و... تمام سعی و همکاری را در برپایی این نمایشگاه و اتفاق بزرگ داشته است.

 

متن گزارش نمایشگاه هوشمند آیینه انقلاب شهرستان آمل در بیمارستان امام رضا(ع) 

توجه: گزارش کامل این نمایشگاه در مصلی نماز جمعه شهر آمل نیز بزودی منتشر میشود

برگزاری اولین نمایشگاه واقعیت افزوده آیینه انقلاب شمال کشور در بیمارستان امام رضا ع آمل/افتخار بزرگ دیگری از بیمارستان امام رضا ع آمل . به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام رضا ع آمل برای اولین بار در شمال کشور اولین نمایشگاه واقعیت افزوده آیینه انقلاب با همکاری بیت شریف امام خمینی (ره)، مجموعه بیمارستان و کانون ش رجائی بیمارستان و دستگاه های اجرایی شهرستان آمل در بیمارستان امام رضا ع با حضور فرمانده محترم س.. پ.. ا. ه شهرستان آمل، ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، مدیر محترم کانون ب. جامعه پزشکی شهرستان آمل، معاونین محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، مدیر محترم نظام پرستاری شهرستان آمل، مدیر محترم حراست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، حسن متان ریاست محترم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری آمل  همچنین معاونین محترم فرماندهی س. ب.. ا.. ه شهرستان آمل و مدعوین و همکاران گرامی در محوطه حیاط بیمارستان برگزار گردید. این پروژه ملی نمایشگاه شامل 40 تابلو هوهشمند مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده(AR) بوده که از تولد تا رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله امام خمینی (ره) برای اولین به‌نمایش گذاشته شد. . دکتر سید رضا توسلی مقدم ریاست محترم بیمارستان امام رضا ع هدف از برگزاری این نمایشگاه را نشان دادن پتانسیل های موجود بیمارستان امام رضا در زمینه فرهنگ و نوآوری و اینکه نه تنها در زمینه درمان همکاران مشغول به کار می باشند بلکه در زمینه های فرهنگی هم فعال و تاثیر گذار می باشند. . این نمایشگاه در روز های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 11 و 12 خرداد پذیرای بازدید کنندگان محترم بوده است. . . #واقعیت_مجازی #واقعیت_افزوده #دانش_بنیان #آمل #نمایشگاه #نمایشگاه_هوشمند #هوشمند #ar #vr #فرهنگی #کادردرمان #هنر #تکنولوژی_روز #تکنولوژی #شمال_ايران #خلاقیت #فناوری #مازندران #بیمارستان #بیمارستانها #امام_رضا_امل #بیمارستان_امام_رضا_آمل #علوم_پزشکی_مازندران

اولین و پرمحتوا ترین نمایشگاه  نوین واقعیت افزوده در شهر آمل
انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

متاورس چیست؟ بخش اول +فیلم


متاورس چیست ؟  بخش اول + فیلم

همراهان ایران ۳بعدی ۳۶۰ ،اینبار شما را وارد دنیایمجازی #متاورس میکنم 

با من " ستار محمدی " همراه باشید 

 

توجه : این موضوع در ۷ پست جدا گانه در سایت iran3d360.ir  منتشر میشود .

پس با ما همراه باشید.

 

عبارت متاورس، جدید نیست اما اکنون اهالی سیلیکون ولی با جدیت بیشتری به سراغ آن رفته‌اند و تلاش دارند آن را با اینترنت فعلی که کمی هم حوصله سربر شده، جایگزین کنند. چاشنی آن هم می‌شود واقعیت افزوده، مجازی و گسترده. در این مطلب به توصیف Metaverse می‌پردازیم و هر آن چه که لازم است بدانید را به زبان ساده بیان کردیم

 

 

 

متاورس چیست؟ بخش اول +فیلم
انتشار : ۶ اسفند ۱۴۰۰

برچسب های مهم

کارت ویزیت و تراکت هوشمند


به نام خدا 

موضوع ایده: فراگیر کردن و بومی سازی  واقعیت افزوده روی محصولات چاپی. 

ریحانه فرامرزیان( آموزش دیده از IRAN  3D  360)

هر روز که میگذرد دنیای تبلیغات رو به گستردگی وسیعی از امکانات خصوصا امکانات جذاب و مولتی مدیا است. اجرایی شدن و بومی سازی این ایده کمک خوبی برای بازاریاب ها و طراح های تبلیغات محسوب می شود.به نوعی که بازاریابی دیجیتال را به معنی واقعی متحول میکند. «واقعیت افزوده»+«محصولات چاپی»

وقتی دوربین روی کارت مشخص گرفته میشود به صورت هوشمند و سه بعدی توضیحات مربوط به محل کسب و کار  یا مرکز خدمات یا محصول یا مکان فروش و یا...نمایش داده خواهد شد راه های ارتباطی ، نوع درخواست های مشتری ، فیلم و کاتالوگ محصولات و خدمات ، موقعیت مکانی شرکت یا موسسه و ..... ارائه داده خواهد شد استفاده ازاین طرح با توجه به هزینه های بسیار بالای سایر حوزه ها ،هزینه کمتری دارد. مثال های کاربردی برای این ایده: فست فود ،پیتزا ،رستوران : یک فست فود انواع غذاهای خود را بر روی تراکت یا کارت ویزیت خود نشان می دهد ومشتری با گزینه هایی که روی کارت ویزیت گذاشته می‌تواند مثل یک البوم به راحتی عکس های بعدی را ببیند قیمت ها را مشاهده کند و در صورت نیاز سفارش دهد املاک و مستغلات : یک املاک می‌تواند خانه ویلا و زمین هایی که قصد فروش دارد را به راحتی روی کارت هوشمند گذاشته شخص با کلیک روی آن ویلا به موقعیت جغرافیایی ،قیمت و مشخصات آن دست پیدا می کند و با کلیک بر روی شماره تلفن املاک که روی کارت ویزیت است تماس برقرار می شود هتل یا مسافرخانه یا بوم گردی : به راحتی می‌تواند با گزینه هایی که در کارت ویزیت تراکت خودش قرار می دهد و با کمک تکنولژی هایی از جمله تور مجازی ۳۶۰ و یاحتی تور مجازی سه بعدی از اتاقی که قصد اجاره آن را دارد دیدن نباید تمام اجزای آن اتاق ببیند و بعد با کلیک روی سفارش آنلاین روی کارت ویزیت سفارش آنلاین خودش را انجام دهد . لباس فروشی یک لباس فروشی یا کفش فروشی یا مزون عروس به راحتی می تواند محصولات تاپ و خودش را برای فروش آنلاین روی کارت ویزیت خودش تبیین نماید. تغییر راحت و لحظه ای محتوی نکته مهم لازم به ذکر است این ایده هر لحظه قابل تغییر است یعنی اگر قیمت‌ها تغییر کرده باشد به راحتی در سرور قیمت‌ها را تغییر می‌دهند و روی همه کارت های موجود در بازار قیمت تغییر میکند .

 

انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

آموزش تور مجازی املاک ۳ جلسه


با توجه به تاثیر کرونا بر شغل املاک،مجموعه املاک مارکتینگ شمال برای املاکداران و مشاورین ملکی کلاس خصوصی ۳ جلسه ای آموزش ساخت تور مجازی ویلا را برای اولین بار در کشور برگزار نماید.

چکیده #نرم_افزار_تور_مجازی #رازهای_۳۶۰

نحوه برگزاری کلاس کاملا خصوصی بوده است بدین شکل که هر دفتر املاک در صورت تمایل کلاس را در دفتر املاک خود برگزار نماید تا افراد بیشتری از پرسنل آن دفتر بتوانند از آموزش استفاده نمایند. بعد از آموزش هم برای اولین بار نرم افزار "رازهای ۳۶۰" تنها نرم افزار آموزش تصویری تور مجازی به زبان فارسی به متقاضیان به صورت رایگان جهت تقویت مراحل پیشترفته اهدامیگردد. همچنین املاک مارکتینگ شمال شما را تاانجام یک پروژه واقعی کاری بعداز آموزشها همراهی و پشتیبانی میکند. در ضمن کلیه نرم افزارهای مورد نیاز برای ساخت تور مجازی املاک نیز در اختیار املاک دارانو مشاورین قرارمیگیرد. شما با ساخت تور مجازی املاک و قرار دادن لینک آن در #دیوار میتوانید ویلای خود راکاملا شفاف و ماهرانه برای مشتریان خود بنمایش بگذارید. طبق آمار دو مجازی۳۵ درصد تاثیر گذار تر و احتمال فروش رابه طور باورنکردنی بالا میبرد.

پتنت های جدید اپل؛ دوربین لایدار و ادراک لمسی هدست‌ واقعیت افزوده


گهگاه اخباری جدید از تلاش اپل برای توسعه‌ی محصولات واقعیت افزوده منتشر می‌شود. این ‌بار اپل با ثبت دو اختراع، اطلاعاتی در مورد دوربین‌های لایدار و ادراک لمسی این محصولات به ما منتقل می‌کند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو تکنولوژی با پتانسیل بسیار بالا هستند؛ اما متأسفانه با اینکه مدت‌زمان زیادی از عرضه‌ی اولین دستگاه‌ها می‌گذرد، محصولات کنونی با ارائه‌ی قابلیت‌های ناقص یا در بعضی مواقع جلوتر از زمان خود، نتوانسته‌اند از این پتانسیل عظیم استفاده کنند و اغلب به سهم بسیار ناچیز از این صنعت رضایت داده‌اند. بر اساس اختراع جدید اپل، هدست واقعیت افزوده یا یک آیفون می‌تواند از نور صفحه‌نمایش برای ردیابی حرکت‌ هر سطحی استفاده کند و اختراع دیگر، نوعی سیستم لمسی را نشان می‌دهد که می‌تواند جزئیات لمس کاربر را درک و بررسی و برای بهبود تجربه‌ی غوطه‌وری کاربر در دنیای هدست واقعیت افزوده، آن را شبیه‌سازی کند.

قابلیت AR آیپد پرو 2020

مدت‌ها است که گفته می‌شود اپل در حال کار روی نوعی هدست قابل نصب روی سر مبتنی بر تکنولوژی VR یا AR است و گزارش‌های مختلف و پرونده‌های ثبت اختراع متعدد این موضوع را اثبات می‌کنند و نشان می‌دهند اپل برای عرضه‌ی این نوع از محصولات بسیار مصمم است. در دو پتنت ثبت‌شده در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده در روز سه‌شنبه، اپل راه‌حل‌هایی برای عملکرد پردازشی این نوع هدست‌ به‌ همراه حسگر لایدار ارائه می‌د‌هد. یکی از مزایای هدست واقعیت افزوده، استفاده از حسگرهای دوربین است که معمولا برای عکس‌برداری از محیط و برای تشخیص اشیاء استفاده می‌شود و از همان سخت‌افزار می‌توان برای پیگیری آن اشیاء و تغییر موقعیت واقعی آن‌ها نسبت به هدست استفاده کرد.


مزایای ردیابی اشیاء برای تکنولوژی واقعیت افزوده، معمولا محدود به این است که کاربر بتواند پوشش‌ گرافیکی دیجیتال را روی فیدهای ویدئویی در اطراف جسم اعمال کند. این می‌تواند شامل شاخص‌های وضعیت برنامه‌های خاصی در یک کنترل‌کننده باشد که در نمای واقعی مشاهده نمی‌شود. بااین‌حال منابع مورد نیاز برای شناسایی و ردیابی اشیاء و تعیین جهت‌گیری کامل آن‌ها، می‌توانند یک سیستم پردازشی بسیار سنگین باشد و برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی بهینه، به پردازش‌های گسترده و قدرتمند نیاز خواهد بود و معمولا شرکت‌ها از هر روشی برای کاهش استفاده از منابع استقبال می‌کنند. طبق شایعات گذشته، اپل برای پردازش‌های سنگین عینک‌ واقعیت افزوده‌اش از آیفون به‌عنوان نیروی پیشرانه و کمکی استفاده می‌کند، این امر بیشتر برای عینک واقعیت افزوده کاربرد خواهد داشت که نیازمند وزن کم و طراحی ظریف است.

پتنت اپل مرتبط با واقعیت افزوده

در اختراع ثبت‌شده با عنوان «کنترل‌کننده AV و VR با دوربین رویداد» اپل این ایده را ارائه می‌دهد که ممکن است سیستم استفاده‌شده در دوربین‌ها، لزوما نیازی به ردیابی تمام پیکسل‌های شیء ردیابی‌شده در تمامی زمان‌ها نداشته باشد؛ در عوض می‌توان تعداد این پیکسل‌ها را کاهش داد که در آن صورت به‌طور قابل ملاحظه‌ای به کمترین حد ممکن از بررسی‌های مقدماتی نیاز خواهد بود. اپل در این سیستم، به‌نوعی به ‌دنبال بهره‌وری بیشتر و استفاده‌ی کم‌تر و بهینه‌تر از پردازش‌ سخت‌افزاری با استفاده از نوع خاصی از حسگرهای ساطع‌کننده پالس ‌نوری است.

اپل در این اختراع پیشنهاد می‌کند که می‌توان پیکسل‌های خاصی در تصویر انتخاب کرد که مربوط به یک شیء ردیابی‌شده باشد و به نوبه‌ی خود، امکان خواندن شدت نور و سایر ویژگی‌ها را فراهم می‌کند. در صورت حرکت یا تغییر وضعیت دوربین یا شیء، شدت نور برای آن تعداد پیکسل فراتر از یک حد تعیین‌شده تغییر می‌کند و باعث می‌شود کل سیستم با استفاده از منابع بیشتری جست‌وجوی تغییر و حرکت شیء را شروع کند. با توجه ‌به اینکه این سیستم از نور استفاده می‌کند، امکان دارد که به‌ جای تلاش برای شناسایی جسم، سیستم به‌سادگی بتواند همان نقاط نور را که ساطع شده است جست‌وجو کند.

اگر اکثر نقاط نوری روی جسم وجود داشته باشد و سیستم فقط آن نقاط را ردیابی کند، می‌تواند از منابع بسیار کمی برای تعیین موقعیت و تغییر جهت استفاده کند و طبیعتا به قدرت پردازشی کمتری نیاز خواهد داشت. این نقاط نور می‌توانند به‌راحتی بازتابی از نور محیط در محفظه‌ی یک شیء باشند؛ اما به‌ نظر می‌رسد اپل در نظر دارد از سایر منابع نوری تولیدشده در جسم، مانند نشانگرهای LED یا صفحه‌نمایش‌ نشان‌دهنده‌ی الگو استفاده کند. با استفاده از حالت دوم، می‌توان تا زمانی‌که صفحه‌نمایش قابل مشاهده باشد، داده‌های موقعیت و جهت‌گیری کافی را به سیستم منتقل کرد. در این سیستم، نقاط مرجع مبتنی بر نور لزوما نباید برای نور مرئی ایجاد شوند؛ زیرا اپل پیشنهاد می‌کند که الگوی روشنایی می‌تواند شامل طول موج‌های نامرئی باشد. این یک سیستم بدون مانع است که توسط کاربران دیده نمی‌شود و به‌طور بالقوه‌ می‌توان از طول موج‌های مختلف نور استفاده کرد تا به سیستم اجازه دهد با چندین کاربر یا اشیاء ارتباط برقرار کند.

با توجه ‌به اینکه این سیستم می‌تواند از نور مرئی استفاده کند، اپل از فناوری دیگری که قبلا در محصولات خود استفاده کرده است، برای این سیستم استفاده می‌کند. لایدار (LiDAR) همان چیزی است که اپل برای این کار در نظر گرفته و سیستم مشابه قبلا در دوربین TrueDepth فیس آی‌دی و در ماژول دوربین پشتی آیفون ۱۲ پرو استفاده شده است. تکنولوژی یادشده، شامل انتشار پالس‌ها و نقاط کوچک نور مادون قرمز است که به یک حسگر تصویربرداری بازتاب می‌شوند و برای نقشه‌برداری از عمق اجسام استفاده می‌شوند. جسم به‌تنهایی نور خاصی ساطع نمی‌کند؛ اما بازتاب‌های نقطه‌ی نور، همان کار را انجام می‌دهند و می‌توانند از مزیت‌هایی برای ردیابی محصولات غیر الکترونیکی مانند دست کاربر استفاده شود. این اختراع را پیتر مایر در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۸) به ثبت رسانده است.

پتنت اپل مرتبط با واقعیت افزوده

اختراع دوم اپل بر جمع‌آوری اطلاعات، تمرکز کرده است و به‌طور خاص شامل چگونگی دستیابی سیستم به اطلاعاتی است در مورد آنچه کاربر لمس می‌کند.

به‌طور معمول یک محصول دیداری و شنیداری مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌تواند از سایر عناصر معرفی‌شده برای ارائه‌ی توهم واقعی بودن اشیاء دیجیتال به کاربر استفاده کند. چنین سیستمی به‌صورت هوشمند احساسات کاربر هنگام لمس یک مورد در دنیای واقعی را در دنیای خیالی هدست‌ شبیه‌سازی می‌کند تا به کاربر اجازه دهد با استفاده از ابزار بازخورد لمسی، این تجربه را به‌صورت واقعی در هدست‌ واقعیت افزوده احساس کند.

در اختراع ثبت‌شده با عنوان «سیستم‌های کامپیوتری با دستگاه‌های انگشتی برای نمونه‌برداری از ویژگی‌های اشیا اپل» کوپرتینویی‌ها استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر بازخورد لمسی (Finger-worn) را پیشنهاد می‌کنند که به دو روش استفاده می‌شوند. حسگرهای موجود در هر یک از این نوع دستگاه‌ها، قادر به خواندن تأثیرات واردشده به سطح یک جسم واقعی هستند که کاربر آن را لمس می‌کند و کانتور سطح، بافت‌ها، رنگ‌ها و الگوهای جسم، ویژگی‌های صوتی و وزن را شامل می‌شود.

هنگامی که این سیستم با عناصر دیگر، مانند دوربین‌های نمایشگرهای نصب‌شده روی سر (HMD) ترکیب شود، می‌تواند داده‌های زیادی درباره‌ی تغییرات یک شیء جمع‌آوری کند و آن را به کاربر ارائه دهد. حسگرهای یادشده می‌توانند شامل فشارسنج، حسگر اولتراسونیک، حسگرهای تماس مستقیم، دماسنج‌ها، حسگرهای دامنه، شتاب‌سنج‌ها، ژیروسکوپ‌ها، قطب‌نما و حسگرهای خازنی باشند.

این سیستم در انتهای انگشت دستان استفاده می‌شود؛ اما کاربران همچنان می‌توانند احساس لمس اشیاء را تجربه کنند؛ زیرا پد انگشت بدون مانع باقی خواهد ماند. حسگرها می‌توانند اثر تماس با برآمدگی‌های خارج از نوک انگشت یا تغییرات انگشت کاربر در اثر لمس جسم را تشخیص دهند و داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد شیء می‌تواند برای استفاده بعدی توسط سیستم ذخیره و ثبت و به‌طور بالقوه به‌عنوان بخشی از کتاب‌خانه‌ی گسترده‌تری از داده‌ها به اشتراک گذاشته شود؛ سپس می‌توان از این اطلاعات با عناصر بازخورد لمسی برای شبیه‌سازی احساس لمس اشیاء واقعی، به کاربر یا سایر کاربران استفاده کرد. این اختراع را پل وانگ در ۲۲ آوریل ۲۰۱۹ به ثبت رسانده است.

اپل به‌صورت هفتگی اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ی موضوعات مورد علاقه تحقیق و توسعه شرکت‌ها است؛ اما تضمین‌کننده‌ی ارائه آن در محصول یا خدمات نیست.

 

بازنگری استارتاپ‌ها درباره کنفرانس‌های ویدئویی در زمان شیوع کرونا


کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) یکی از اولین گردهمایی‌هایی بود که به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی گسترش کووید ۱۹ و خروج بسیاری از شرکت‌کنندگان، چند هفته‌ پیش از افتتاحیه و درادامه، به‌ترتیب گردهمایی‌های Adobe Summit و F8 فیسبوک لغو شد. گوگل هم بسیاری از گردهمایی‌های خود ازجمله کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان و Google I/O و Google Cloud Next (کنفرانس متمرکز بر کلود) و مایکروسافت نیز کنفرانس MVP Summit را لغو کرد. IBM هم فعالیت‌های خود را متوقف کرده و TED هم سخنرانی‌های خود را به‌تعویق انداخته است. شایان ذکر است نگرانی برگزارکنندگان SXSW نیز به‌ویژه پس از خروج توییتر و فیسبوک از این گردهمایی افزایش یافت.

با‌توجه‌به گسترش کووید ۱۹ در سراسر دنیا، تفکر افراد سراسر جهان درباره‌ی گردهمایی‌های بزرگ هم تغییر کرده است. بسیاری از گردهمایی‌های اجتماعی لغو شده‌اند و دانشگاه‌‌ها کلاس‌ها را آنلاین برگزار می‌کنند و تعداد بیشتری از شرکت‌ها در حال اجرای سیاست‌های ارتباط از راه دور هستند. برای مثال، فیسبوک، توییتر، گوگل و سلسفورس در هفته‌های اخیر از کارمندان خود خواسته‌اند دورکاری کنند.

اگر ویروس کووید ‍۱۹ طبق برخی فرضیه‌ها روش کار افراد را تغییر دهد، طبیعتا تغییراتی در نحوه‌ی برگزاری گردهمایی‌ها و کنفرانس‌های چندتریلیون‌دلاری اعمال خواهد شد که سالانه میلیون‌ها شرکت‌کننده دارند. گروه جدیدی از استارتاپ‌ها در تلاش‌ هستند جایگزین‌های مجازی برای فروش کسب‌وکار خود پیدا کنند؛ اما جذابیت شبکه‌سازی واقعی بیشتر بوده است.

 

ویدئو کنفرانس

کنفرانس‌ها همیشه استانداردی طلایی برای مبادله‌ی ایده‌ها و تقویت روابط حرفه‌ای چه در کسب‌وکار چه در تحصیل بوده‌اند. رویدادها شاید شلوغ به‌نظر برسد؛ اما جمع‌شدن افراد در اتاق یا سالن مزایای ارزشمندی دارد. طبق بررسی دانشگاه MIT، مشارکت‌های علمی برخاسته از نشست‌های مختلف، نوآورانه‌تر و میان‌رشته‌ای هستند و درمقایسه‌با پروژه‌های بین دو پژوهشگر، بیشتر با مراجعه مواجه می‌شوند.

در همایش‌های مختلف، معمولا مردم در سالن هتل‌ها جمع می‌شوند و روی صندلی‌ها می‌نشینند و به مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و بحث‌های نه‌چندان جذاب گوش می‌دهند. بسیاری از همایش‌ها بیشتر شبیه رویدادهای خودستایی هستند تا انجمنی برای دستیابی به دانش‌های جدید و حتی فناوری هم نتوانسته نوآوری چنین همایش‌هایی را افزایش دهد.

همچنین، همایش‌ها و کنفرانس‌های فناوری به‌دلیل تقلید از سبک کنفرانس‌های توسعه‌‌ی تجاری استیو جابز، چشم‌انداز سودمندتری پیدا کرده‌اند؛ البته این رویدادها چندان هم ارزان نیستند. برای مثال، قبل از آنکه Adobe Summit به رویداد دیجیتالی تبدیل شود، هزینه‌ی بلیت آن ۱،۶۹۵ دلار بود که باید هزینه‌هایی مثل سفر و اتاق هتل را هم به آن اضافه کرد.


ایده‌های جایگزین مثل وبینارها و پخش زنده هم جذابیت زیادی ندارند. شیاین کیو، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ همایش مجازی به‌نام Run the World، می‌گوید مشکل اغلب کنفرانس‌های مجازی ناتوانی در برآورده‌ساختن نیازهای افراد است. او سال گذشته برای پژوهش‌های بازار در چند کنفرانس آنلاین شرکت کرد و به این نتیجه رسید که بهترین بخش همایش سخنرانی اصلی نیست؛ بلکه جلسات استراحت است؛ زیرا در این بخش شرکت‌کنندگان می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند. وقتی افراد در همایشی شخصی با حوزه‌ی کاری مرتبط را ملاقات می‌کنند، تازه به ارزش بلیط ۱،۰۰۰ دلاری کنفرانس پی می‌برند؛ اما در‌غیر‌این‌صورت شرکت در همایش‌ها را اتلاف وقت می‌دانند.

Run the World با حمایت آندروسن هورویتز راه‌اندازی شد. کنی چان، شریک و سرمایه‌گذاری این استارتاپ، آن را ترکیبی از ویدئو Zoom، سیستم بلیت Eventbrite، قابلیت تعاملی Twitch و شبکه‌سازی لینکدین توصیف می‌کند. این پلتفرم امکاناتی مثل سخنرانی و بحث و پنل‌های زنده را در ازای کاهش ۲۵ درصد قیمت بلیت به برگزارکنندگان می‌دهد. همچنین، به شرکت‌کنندگان همایش اجازه می‌دهد با ساخت پروفایل، علایق خود را شرح دهند و از الگوریتمی برای تطبیق شرکت‌کنندگان با یکدیگر استفاده می‌کند. قابلیت مجازی cocktail party به شرکت‌کنندگان امکان ملاقات با یکدیگر ازطریق تماس ویدئویی را می‌دهد.

همایش مجازی

هاپین (Hopin)، دیگر استارتاپ فعال درزمینه‌ی همایش مجازی، روش مشابهی برای برگزاری کنفرانس‌های مجازی در پیش گرفته است. این پلتفرم ارائه‌های زنده را با شبکه‌سازی مجازی ترکیب و قابلیتی به سبک ChatRoulette برای ملاقات شرکت‌کننده‌ها تعبیه می‌کند. بخش زیادی از شبکه‌سازی کنفرانس‌ها خارج از برنامه رخ می‌دهد. در این زمان، افراد با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو می‌کنند. جانی بوفارهات، بنیان‌گذار هاپین می‌گوید:

مردم صرفا به‌خاطر پخش زنده به رویدادها و همایش‌ها نمی‌روند؛ بلکه دلیلی اصلی شبکه‌سازی با افراد و تعامل با آن‌ها است. هدف ما هم حل این مشکل است.

برگزاری آنلاین رویدادها مزایایی مثل کاهش هزینه‌های سفر و پذیرایی دارد

البته کنفرانس‌های آنلاین مزایایی هم دارند؛ مثلا کاهش هزینه‌ها و آلودگی محیطی و نگرانی‌های دسترسی. کاهش هزینه‌های حضوری می‌توانند به‌شکل چشمگیری هزینه‌های ثبت‌نام را هم کاهش دهند و برگزارکنندگان می‌توانند بخش بیشتری از بودجه را روی سخنرانان سرمایه‌گذاری کنند. کیو معتقد است:

در بسیاری از همایش‌ها، تقریبا ۲۰ درصد هزینه صرف محل برگزاری و ۲۰ درصد صرف غذا و نوشیدنی و تقریبا ۲۰ درصد صرف تجهیزات می‌شود.

بدین‌ترتیب بخش زیادی از بودجه‌ها هزینه می‌شود و کمتر از ۵ درصد برای طراحی برنامه و سخنران باقی می‌ماند. ایده‌ی اصلی رایگان‌کردن یا دسترسی کنفرانس برای تمام افراد نیست. به‌گفته‌ی کیو، هزینه‌ها تضمین می‌کند صرفا افراد مرتبط در همایش‌ها شرکت می‌کنند؛ اما ازآنجاکه برگزارکننده‌ی همایش به نگرانی برای محل فیزیکی نیازی ندارد، می‌تواند بخش بیشتری از هزینه را صرف سخنران کند و رویدادهای متمرکزتری برپا کند. همین حالا هم بسیاری از افراد Run The World را برای برگزاری همایش‌های خود انتخاب کرده‌اند. کیو می‌گوید:

اگر نمی‌خواهید حداقل ۱۰ ماه قبل از برگزاری همایش به‌دنبال رزرو جایی باشید یا برای مدت ۶ ماه ۳۰ نفر را برای کار روی همایش به‌خدمت بگیرید، می‌توانید Run the World را انتخاب کنید. با این کار، دیگر حتی به انتظار نیازی ندارید که حداقل ۱۰۰ هزار نفر در همایش شما شرکت کنند.

 

آموزش آنلاین

هنوز پلتفرم‌های کنفرانس مجازی از جذابیت کافی برخوردار نیستند. دیوید پرلمن، پژوهشگر سفر و جهانگردی در دانشگاه نیواورلئان، تقریبا ۱۰ سال پیش مقاله‌ای درباره‌ی وعده‌ی واقعیت مجازی برای کنفرانس‌ها نوشت. او تصور می‌کرد کنفرانس‌های مجازی به استاندارد این صنعت تبدیل خواهند شد؛ اما هنوز نتوانسته‌اند این تصور را محقق کنند.

یکی از دلایل شکست رویدادهای مجازی، همه‌گیرنبودن هدست‌های واقعیت مجازی است؛ اما به‌گفته‌ی پیرلمن، دلیل دیگر این مسئله عجیب‌بودن ملاقات به‌شکل آواتار است و پلتفرم‌های دیجیتالی هم به‌دنبال بازنگری در این مسئله هستند. Linden Lab، تولیدکننده‌ی Second Life، با تولید فضای واقعیت مجازی به‌نام Sansar در سال ۲۰۱۷، برای حل این مشکل تلاش کرد. در این محیط، شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق VR با یکدیگر گفت‌وگو کنند یا به کنسرت‌های زنده بپیوندند. این قابلیت به‌ سادگی پخش زنده نیست؛ بلکه برای تعامل حضوری طراحی شده است. امکانات شرکت برای کنسرت‌ها، شامل ملاقات با دوستان و گرفتن سلفی و نمایش بهترین حرکت‌ها و احساسات است. اخیرا سانسار استیجی برای کنفرانس مجازی معرفی کرده است.

بزرگ‌ترین عیب همایش‌های آنلاین، نبود شبکه‌سازی و تعامل حضوری است

با‌توجه‌به لغو بسیاری از کنسرت‌ها یا آنلاین‌شدن آن‌ها، برگزارکنندگان می‌توانند پلتفرم‌های نوظهور را به‌عنوان جایگزینی برای وبینارهای قدیمی و کسل‌کننده انتخاب کنند. به‌گفته‌ی کیو، پلتفرم Run the World می‌تواند هزینه‌‌های برگزارکنندگان کنفرانس را کاهش دهد؛ اما به‌گفته‌ی امی کالورت، مدیرعامل گروه تجاری Events Industry Council، بعید است چنین پلتفرم‌هایی بتوانند تغییرات چشمگیری اعمال کنند.

شیوع کووید ۱۹، تنها دلیل لغو کنفرانس‌های بزرگ نیست. کالورت می‌گوید:

در گذشته، حوادثی مثل آتش‌سوزی‌های نیواورلئان و طوفان کاترینا هم باعث لغو رویدادها شدند. هیچ‌کدام از این حوادث باعث نشدند صنعت برگزاری رویدادها کاملا آنلاین شود؛ زیرا شرکت‌کنندگان برای چنین رویدادهایی ارزش زیادی قائل نیستند. کنفرانس‌های مجازی هرگز نمی‌توانند جایگزین ملاقات‌های حضوری شوند؛ زیرا مردم به‌دنبال ایجاد ارتباط و توسعه‌ی روابط خود هستند.

امسال گوگل نام رویداد Google Clound Next را به Cloud Nex 20: Digital Connect تغییر داد. این رویداد بزرگ‌ترین همایش سالیانه‌ی گوگل با بیش از ۳۰ هزار شرکت‌کننده است؛ بنابراین، گوگل تصمیم گرفت به‌جای لغو رویداد، آن را آنلاین برگزار کند. این شرکت می‌گوید:

نوآوری در ذات گوگل وجود دارد و در تلاش هستیم این قوت را بهبود دهیم و امسال بدون ریسک سفر، رویدادی الهام‌بخش برگزار کنیم.

نوآوری گوگل چگونه است؟ برای مثال، گوگل می‌خواهد نکات مهمی ازطریق وب پخش کند و نشست‌های «پرسش از کارشناسان» را با تیم‌های گوگل برگزار کند. شاید نوآورانه‌ترین کار گوگل استرداد هزینه‌ی بلیت‌ها و پیشنهاد محتوای کنفرانس رایگان باشد.

دیگر کنفرانس‌ها به‌وضوح اعلام کرده‌اند نمی‌خواهند صرفا به‌صورت دیجیتال برگزار شوند. کنفرانس Collision، رویداد فناوری که با ۳۰ هزار شرکت‌کننده در تورنتو برگزار می‌شد، از لغو رویداد حضوری امسال و برنامه‌ریزی آنلاین خبر داد. ناگفته نماند این رویداد سال آینده مانند گذشته برگزار خواهد شد.

 

منبع WIRED

عرضه هدست واقعیت مجازی ریورب G2 شرکت HP به تعویق افتاد


درحالی‌که تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی ریورب G2 شرکت HP به تعویق افتاده؛ اما اطلاعات جالبی از سخت‌افزار آن منتشر شده است.

چند هفته قبل، گزارشی منتشر شد که از عرضه زودهنگام هدست واقعیت مجازی ریورب G2 شرکت HP خبر می‌داد. آنچه هدست ریورب جی ۲ (Reverb G2) شرکت HP را جذاب می‌کند، امکان ارائه‌ی محتوا با رزولوشنی بسیار بالا است که در ادامه، کمی به آن می‌پردازیم.

در گزارشی که امروز منتشر شد، به‌نظر می‌رسد اچ‌پی عرضه هدست واقعیت مجازی ریورب G2 را با کمی تأخیر انجام خواهد داد؛ اما دلیل این تأخیر هنوز مشخص نیست. بااین‌حال، اطلاعات موجود در گزارش نشان می‌دهد که هدست در دست ساخت اچ‌پی با ارتقای سخت‌افزاری همراه بوده و توان بیشتری در نمایش باکیفیت‌تر محتوا خواهد داشت.

طبق گفته‌های پیتر پیترسون، یکی از مقامات اچ‌پی، هدست ریورب G2 از لنزهایی با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته نسبت به نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند. از جمله مشخصات لنزها ارائه رزولوشن ۴،۳۲۰ در ۲،۱۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است. علاوه بر آن، میدان دیدی ۱۱۴ درجه‌ای دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. در صورتی که از کاربران هدست‌های واقعیت مجازی باشید، تفاوت تجربه‌ی محتوای واقعیت مجازی با مشخصات هدست ریورب G2 با هدست‌های موجود در بازار را متوجه خواهید شد.

هدست واقعیت مجازی ریورب جی 2 اچ پی

در ادامه توضیح داده می‌شود که تنها کیفیت بصری ارتقا نیافته و سیستم صوتی نیز با بهبودهایی همراه بوده است. استفاده از هدست، راحت‌تر شده و کنترلرها نیز از ارگونومی بهتری برخوردار شده‌اند. اچ‌پی برای هدست جدید خود از ۴ دوربین استفاده می‌کند که وظیفه آن‌ها ردیابی حرکات کاربر خواهند بود تا حس بهتری در تجربه‌ی محتوای واقعیت مجازی به کاربر منتقل شود.

با وجود اینکه گفته می‌شود عرضه‌ی هدست ریورب جی ۲ به‌جای عرضه در اواسط سپتامبر در اواخر ماه اکتبر راهی بازار خواهد شد؛ اما برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری اشاره‌شده ارزش صبر کردن برای استفاده از هدست واقعیت مجازی جدید شرکت اچ‌پی را دارد.

ورود بازی ماینکرفت به پلی استیشن VR


موجنگ استودیوز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا پیش از پایان ماه جاری میلادی، به‌روررسانی جدید ماینکرفت منتشر می‌شود و امکان تجربه‌ی این بازی را روی پلی‌استیشن VR فراهم می‌کند.

استودیوی بازی‌سازی موجنگ استودیوز (Mojang Studios) که سال ۲۰۱۴ به‌تصاحب مایکروسافت درآمد، روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از انتشار به‌روزرسانی جدید و رایگانی برای بازی محبوب ماینکرفت (Minecraft) خبر داد. این به‌روزرسانی جدید که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی دردسترس قرار می‌گیرد، امکان اجرای ماینکرفت را روی پلتفرم پلی‌استیشن VR فراهم می‌کند. طرفداران ماینکرفت مدت‌ها است خواستار اضافه شدن این بازی به فهرست بازی‌های تحت پشتیبانی پلی ‌استیشن VR هستند و بیانیه‌ی جدید موجنگ استودیوز قطعا برای آن‌ها خوشحال‌کننده است.

درحال‌حاضر امکان اجرای بازی ماینکرفت روی تعدادی از پلتفرم‌های واقعیت مجازی نظیر آکیولس ریفت وجود دارد، اما این قضیه پلتفرم پلی ‌استیشن VR سونی را شامل نمی‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، طبق اطلاعیه‌ی رسمی موجنگ استودیوز، به‌روزرسانی جدید ماینکرفت همین ماه به‌رایگان دردسترس قرار می‌گیرد.

موجنگ استودیوز در بیانیه‌ی جدید خود می‌نویسد: «تمامی کسانی که ماینکرفت را روی پلی‌استیشن ۴ دارند به‌صورت خودکار، آن به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. پس از دانلود کردن به‌روزرسانی، به قابلیت واقعیت مجازی بازی ماینکرفت دسترسی پیدا خواهید کرد. بدیهی است که برای تجربه‌ی ماینکرفت در حالت واقعیت مجازی، به پلی‌استیشن VR نیاز دارید». موجنگ استودیوز همچنین اسکرین‌شات‌هایی از نسخه‌ی پلی‌استیشن VR بازی ماینکرفت منتشر کرد که یکی از آن‌ها را در ادامه می‌توانید ببینید:

اسکرین شات ماینکرفت / Minecraft نسخه پلی استیشن وی آر / PlayStation VR

موجنگ استودیوز اعلام می‌کند که نسخه‌ی پلی‌استیشن VR ماینکرفت «قرار است همان ماینکرفتی باشد که می‌توانید هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال... روی پلی ‌استیشن ۴ اجرا کنید. هیچ چیز از بازی حذف نشده است». البته برخی محدودیت‌ها در این بین وجود دارند که توجه به آن‌ها الزامی است. البته این چالش‌ها ارتباط مستقیمی به خود ماینکرفت ندارند و به‌دلیل پلتفرم پلی‌استیشن VR ایجاد می‌شوند.

کاربران خواهند توانست از کنترلر پلی‌استیشن ۴ برای حرکت درون محیط بازی و انجام کارهای مختلف استفاده کنند و در حین این کار، با استفاده از هدست پلی‌استیشن VR دور و برشان را ببینند. موجنگ استودیوز می‌گوید ماینکرفت قرار است دو حالت مجزا با نام‌های Immersive و Living Room داشته باشد. البته موجنگ استودیوز فعلا ترجیح داده است جزئیات مربوط به این دو حالت را دردسترس رسانه‌ها قرار ندهد.

با اینکه سال‌ها از انتشار ماینکرفت می‌گذرد، اما کاربران هنوز هم علاقه‌ی بسیار زیادی به آن دارند و همین موضوع باعث شده ماینکرفت همچنان به مسیر موفقیتش ادامه دهد. اوایل سال جاری میلادی بود که مایکروسافت اعلام کرد تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از ماینکرفت در پلتفرم‌های مختلف به‌فروش رفته است. همچنین آمار نشان می‌دهد دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده گیمرها علاقه‌ی بیشتری به ماینکرفت نشان دهند.

 

منبع THEVERGE

مهم ترین اخبار مراسم فیسبوک کانکت 7؛ معرفی کوئست 2، عینک هوشمند و موارد دیگر


در مراسم فیسبوک کانکت ۷ اخبار مهمی اعلام شد؛ از معرفی آکیولس کوئست گرفته تا ساخت عینک هوشمند فیسبوک با همکاری ری-بن. در ادامه نگاهی به این مراسم می‌اندازیم.

فیسبوک چند روز پیش کنفرانس مهمی تحت عنوان فیسبوک کانکت ۷ (Facebook Connect 7) برگزار کرد که تمرکز ویژه‌ای روی حوزه‌ی واقعیت افزوده داشت و محفلی برای اعلام اخبار مهمی بود. فیسبوک برخلاف سال‌های قبل، مراسم کانکت را در عرض صرفا یک روز به‌صورت مجازی برگزار کرد. در جریان نطق اصلی مراسم فیسبوک کانکت ۷ که دو ساعت طول کشید، شاهد معرفی یک هدست واقعیت مجازی جدید، رسیدن یکی از هدست‌های قدیمی به پایان راه و فهرست بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در آینده منتشر می‌شوند بودیم.

همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، مراسم کانکت فیسبوک روی واحد تجاری این شرکت در حوزه‌ی واقعیت مجازی یعنی آکیلوس (Oculus) متمرکز بود. شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ همچنین در بخشی از مراسم اعلام کرد که قصد دارد در آینده عینک هوشمند با همکاری برند ری-بن (Ray-Ban) تولید کند. فیسبوک درکنار این موارد از پروژه‌ی جدیدی تحت عنوان Aria خبر داد. در ادامه به‌طور خلاصه نگاهی به مراسم فیسبوک کانکت ۷ می‌اندازیم.

هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست 2 فیسبوک از نمای پشت

آیکولس کوئست ۲ معرفی شد

فسیبوک در جریان برگزاری مراسم کانکت ۷ اعلام کرد که تمامی سخت‌افزارهای واقعیت مجازی خود را در قالب یک هدست جمع می‌کند: هدست جدید آیکولس کوئست ۲ (Oculus Quest 2). آیکولس کوئست ۲ نسبت‌به نسل اول سخت‌افزار قوی‌تری دارد و قابلیت‌های متنوع‌تری ارائه می‌دهد.

اصلی‌ترین تغییر کوئست ۲ نسبت‌به نسل اول را می‌توانیم صفحه‌نمایش محصول به‌حساب بیاوریم. هدست کوئست ‌در زمان عرضه، قابلیت‌های چندان زیادی نداشت، اما در طول زمان به ویژگی‌های جالبی مجهز شد که کوئست ۲ به‌صورت پیش‌فرض تمامی آن‌ها را دارد؛ قابلیت‌هایی که از بین‌شان می‌توانیم به آکیولس لینک (Oculus Link) اشاره کنیم. آکیولس کوئست ۲ نخستین هدستی که برای استفاده از آن باید حتما در حساب کاربری فیسبوک لاگین کنید و این کار، اجباری است؛ این درحالی است که قبلا به حساب کاربری جداگانه‌ی آکیولس نیاز داشتید.

پیش‌فروش آکیولس کوئست ۲ از چند روز پیش آغاز شد و فیسبوک قصد دارد آن را روز ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۲ مهر ۱۳۹۹) در ۲۲ کشور دنیا ازجمله ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه کند. مدل ۶۴ گیگابایتی آکیولس کوئست ۲ قیمتی برابربا ۲۹۹ دلار دارد و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

یک زن با هدست آیکولس ریفت فیسبوک مشکی

آکیولس ریفت به پایان راه رسید

فیسبوک اعلام کرد که سال آینده‌ی میلادی Rift S را بازنشسته می‌کند. بااین‌حال آکیولس همچنان در تلاش برای آوردن بازی‌های انحصاری به پلتفرم واقعیت مجازی رایانه‌های شخصی است. یکی از این بازی‌ها، Medal of Honor: Above and Beyond نام دارد و متعلق‌به شرکت ریسپاون است. این امکان توسط قابلیت Link آکیولس کوئست ۲ فراهم می‌شود؛ قابلیتی که به شما امکان می‌دهد هدست‌های موبایلی خود را ازطریق درگاه USB-C به رایانه متصل کنید.

پاییز امسال قابلیت Link از حالت آزمایشی خارج می‌شود، این قابلیت در سال گذشته‌ی میلادی وارد فاز آزمایشی شده بود. فیسبوک همچنین از ارتقا قابلیت Link خبر می‌دهد؛ بر اساس اعلام فیسبوک، Link توانایی پشتیبانی از نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۹۰ هرتز را پیدا خواهد کرد و خواهد توانست از وضوح بالاتر هدست کوئست ۲ بهره بگیرد. قابلیت Link درحال‌حاضر نرخ نوسازی ۷۲ هرتز به‌نمایش می‌گذارد.

عینک هوشمند فیسبوک و ری بن

فیسبوک با همکاری ری-بن، عینک هوشمند می‌سازد

فیسبوک سال‌ها است در کنفرانس‌های مختلفی درمورد عینک‌های واقعیت افزوده سخن می‌گوید و ظاهرا قصد دارد سال آینده‌ی میلادی ازطریق همکاری تجاری با برند محبوب ری-بن، قدم روبه‌جلوی محکمی در این راستا بردارد. عینک هوشمند فیسبوک دارای قابلیت‌های سنتی هدست‌های واقعیت افزوده نیست؛ به‌بیانی دیگر،‌ عینک فیسبوک هولوگرام به‌درون دنیای شما وارد نمی‌کند. درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که عینک هوشمند فیسبوک چه قابلیت‌هایی دارد و چگونه کار می‌کند، بااین‌حال احتمالا دارای ویژگی‌هایی نظیر ارائه‌ی اطلاعات به کاربر به‌شکلی صوتی خواهد بود.

فیسبوک همچنین از راه‌اندازی پروژه‌ی جدیدی تحت عنوان پروژه‌ی آریا (Project Aria) خبر می‌دهد که شامل عینک‌های واقعیت افزوده است. فیسبوک می‌گوید فرایند تحویل عینک‌های واقعیت افزوده‌ی پروژه‌ی آریا را به کارمندان خود آغاز می‌‌کند تا عینک توسط آن‌ها موردآزمایش قرار گیرد. فیسبوک در تلاش است از نظر کارمندانش برای رفع مشکلات موجود استفاده کند و به راهکاری دقیق برای حفظ حریم خصوصی کاربر به‌هنگام استفاده از عینکی که مجهز به دوربین است دست یابد.

 

کوئست به فیسبوک مسنجر، قابلیت پایش سلامتی و موارد دیگر مجهز می‌شود

آکیولس همچنین از معرفی قابلیت‌های جدیدی برای کوئست خبر داد تا تنوع ویژگی‌های ارائه‌شده توسط آن بیش‌ازپیش افزایش یابد و در حوزه‌های دیگری به‌غیر از گیمینگ هم ورود کند. Oculus Move به‌گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند به کاربر برای رسیدن به اهدافش در حوزه‌ی تناسب اندام کمک کند. فیسبوک می‌گوید قصد دارد پیام‌رسان فیسبوک مسنجر را به‌درون کوئست ۲ ادغام کند.

شما همچنین خواهید توانست گیم‌پلی بازی‌های خود را روی پنجره‌ی یک مرورگر پخش کنید. فیسبوک قصد دارد قابلیت‌هایی در حوزه‌ی کسب‌و‌کار به کوئست اضافه کند. کوئست درکنار پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی نظیر Spatial، دارای ابزار Infinite Office هم خواهد بود؛ Infinite Office چندین نمایشگر قابل‌سفارشی‌سازی را کنار یکدیگر قرار می‌دهد. Infinite Office مثل این است که تعداد بی‌شماری نمایشگر داشته باشید و همچنین بتوانید دنیای واقعی را ببینید. قابلیت موربحث، زمستان از راه می‌رسد.

انتشار بازی‌های واقعیت مجازی بیشتر

آکیولس در مراسم فیسبوک کانکت ۷ فهرستی طولانی از بازی‌های جدیدی که برای آکیولس کوئست ۲ منتشر می‌شوند را نیز دردسترس قرار داد و تریلر برخی از آن‌ها را منتشر کرد. یکی از این بازی‌ها، نسخه‌ی جدید The Climb شرکت کرای‌تک است، بازی دیگر در دسته‌ی بازی‌های شوتر جای می‌گیرد و Warhammer 40,000 Battle Sister نام دارد و از بین دیگر باز‌ی‌ها می‌توانیم به Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge اشاره کنیم که تریلر آن را می‌توانید در یوتیوب تماشا کنید.

سامسونگ نمایشگر هدست‌ VR با تراکم ۱۰ هزار پیکسل بر اینچ می‌سازد


اگر از طرفداران هدست‌ واقعیت مجازی سؤال کنید، به تراکم پیکسل کمِ نمایشگر این نوع هدست‌ اشاره می‌کنند. تراکم پیکسل کم باعث می‌شود کاربران روی نمایشگر، نقطه‌هایی مشاهده کنند که فاصله میان پیکسل‌ها هستند. حالا به‌ نظر می‌رسد این مشکل در آینده توسط سامسونگ و دانشگاه استنفورد حل خواهد شد. سامسونگ و دانشگاه استنفورد نوعی نمایشگر OLED تولید کرده‌اند که تراکم آن به ۱۰,۰۰۰ پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. این مقدار بالاتر از تراکم تقریبا تمام صفحات نمایشی است که درحال حاضر وجود دارد. این میزان تراکم پیکسل در هدست Oculus Quest 2 هم دیده نمی‌شود.

 

این تکنولوژی جدید برای انتشار نور سفید، از فیلمی نازک در بین صفحات منعکس‌کننده استفاده می‌کند؛ یک لایه نقره و یک لایه منعکس‌کننده فلزی با شیارهایی در ابعاد نانو. این تکنولوژی باعث می‌شود قسمت‌های منعکس‌کننده اجازه نشان دادن یک رنگ خاص به پیکسل‌ها بدهند. این طراحی برای نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی بالا به کار می‌رود؛ تراکمی بسیار بالاتر از آن چیزی که امروزه در صفحه OLED گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم. تکنولوژی جدید سامسونگ و دانشگاه استنفورد روی میزان روشنایی نمایشگر تأثیر نمی‌گذارد و با میزان روشنایی صفحه‌‍نمایش OLED تلویزیون‌ها یکسان است.

این ویژگی‌ها در نهایت منجر به ایجاد نمایشگری با کیفیت بسیار بالا می‌شود که هرچه چشم خود را به آن نزدیک کنید، خبری از «اثرِ درِ صفحه» یا تشخیص پیکسل‌ها به‌صورت مجزا نخواهد بودکه این نمایشگرها را برای ساخت هدست‌ واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند. ممکن است هنوز سال‌ها با عرضه‌ی تجاری این تکنولوژی فاصله داشته باشیم و نیاز به قدرت پردازشی بالا، سدی در راه آن باشد؛ اما نکته‌ی مهم این است که سامسونگ با نمونه‌ی آزمایشی این صفحه‌نمایش ثابت کرد تکنولوژی اولد دیگر مانعی برای رسیدن به تراکم پیکسل بالا نخواهد بود.

سامسونگ در حال ‌حاضر روی نمایشگری در اندازه کامل کار می‌کند که میزان تراکم پیکسلی آن ۱۰ هزار پیکسل بر هر اینچ است. تنها سؤال این است که کی می‌توانیم چنین نمایشگری را مشاهده کنیم.

گزارش هایی از هدست واقعیت افزوده اپل و استفاده از پنل‌های microLED سونی


گزارش جدیدی از روزنامه‌ای ژاپنی از همکاری اپل با سونی در زمینه‌ی فناوری نمایشگر هدست‌های AR حکایت می‌کند.

طبق گزارش روزنامه‌ی Nikkan Kogyo Shimbun، هدست واقعیت افزوده‌ی اپل ممکن است تا سال ۲۰۲۱ معرفی شود. بنابر ادعای این روزنامه‌ی ژاپنی‌، تهیه‌ی نمایشگر microLED برای هدست اپل در سال‌های آینده به «ستون اصلی درآمد سونی» تبدیل خواهد شد. در گزارش روزنامه‌ی ژاپنی آمده است:

به‌نظر می‌رسد سونی سفارش ساخت پنل‌هایی با فناوری organic EL را برای نمایشگری بسیار کوچک دریافت کرده است. ازجمله ویژگی‌های این نمایشگر کیفیت درخورتوجه تصویر و ابعاد کوچک و وزن کم است که دستاوردهای زیادی برای منظره‌یاب (Viewfinder) دوربین‌های دیجیتال هم خواهد داشت. هدست‌های واقعیت افزوده برای کاربردهای جدید با استفاده از فناوری‌های اپتیکال تصویر نمایشگر خود را روی لنز هدست می‌اندازند [تصویر مستقیم به چشم کاربر تابانده نمی‌شود].

عینک AR اپل

طبق گزارشی که امروز منتشر شد، هدست اپل ممکن است در سال ۲۰۲۱ عرضه شود. به‌تازگی بلومبرگ نیز گزارش داده بود که هدست گیمینگ AR/VR اپل در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد؛ هرچند ممکن است اپل آن را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند.

هدست واقعیت مجازی یا عینک واقعیت افزوده؟


همان‌طورکه اشاره شد، پیش‌از‌این بلومبرگ با انتشار مقاله‌ای مفصل از جرئیات برنامه‌ی اپل برای ساخت هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پرده برداشته بود. طبق ادعای بلومبرگ، اپل از اواخر سال ۲۰۱۵ تیم مهندسی متشکل از بیش از ۱،۰۰۰ نفر برای توسعه‌ی دو محصول AR و VR تشکیل داده است.

دستگاه اول با کدN301 به‌منظور ایجاد تجربه‌ی همه‌جانبه‌ی و کامل AR و VR برای مصارفی مانند بازی و مصرف محتوا و دستگاه دیگر با کدN421 احتمالا عینکی سبک برای نمایش اطلاعاتی مانند پیام‌های متنی و نقشه ها به‌صورت AR است که باتوجه‌به ابعداد کوچک، توسعه‌ی آن پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد بود.

 

منبع 9TO5MAC

دورکاری در فیسبوک با استفاده واقعیت افزوده و مجازی


فیسبوک تصمیم دارد تا ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی خود را هرچه بیشتر برای فضاهای کاری بهینه‌سازی و تبلیغ کند.

فیسبوک همیشه اعتقاد داشته است که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کاربردهایی فراتر از سرگرمی دارند. با نگاهی به برنامه‌های اخیر شرکت به‌خوبی می‌توان آینده‌ی مورد انتظار آن‌ها را پیش‌بینی کرد و همه‌گیری ویروس کرونا نیز به این حرکت کمک کرد. اکنون شرکت‌ها دیدگاه و چشم‌انداز جدیدی نسبت به دورکاری پیدا کرده‌اند و شاید ابزارهای جدید کمک بهتری در مسیر رویکرد جدید باشند.

اندرو بازورث، مدیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیسبوک می‌‌گوید شرکتش تصمیم دارد تا با استفاده از فناور‌ی‌های مذکور، سبک دورکاری را بیش‌ازپیش تقویت کند. او پیش‌نمایشی از چگونگی کار کردن با ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده را هم منتشر کرد که با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار ابتدایی فیسبوک انجام شده است. اگرچه پیش‌نمایش اخیر آن‌چنان بلند و با جزئیات نیست، اما آینده‌ی مدنظر بازورث و دیگر مدیران اجرایی فیسبوک را برای دورکاری نشان می‌دهد. در پیش‌نمایش منتشرشده، تعدادی پنجره‌ی شناور را می‌بینیم که توسط کاربر و به‌کمک دستورهای حرکتی شبیه به لمسی، جابه‌جا و کوچک و بزرگ می‌شوند.

پنجره‌هایی که در پیش‌نمایش ابزار فیسبوک می‌بینیم، مجازی هستند، اما به‌کمک ابزار واقعیت افزوده‌ای شرکت، محیط واقعی اطراف هم دیده می‌شود. آکیولس از عبارت Passthrough برای توضیح امکان مشاهده‌ی محیط واقعی اطراف در هدست‌ها استفاده می‌کند. طبق گفته‌ی تیم توسعه، دوربین‌هایی رو به بیرون در هدست‌های Rift یا Quest VR استفاده می‌شوند که امکان مشاهده‌ی محیط واقعی اطراف را برای کاربر فراهم می‌کنند.

پیش‌نمایش جدید، ترکیب واقعیت مجازی و افزوده را برای تعامل کاری نشان می‌دهد

بازورث در پیش‌نمایش اخیر از ابزارهای فیسبوک، ترکیبی از واقعیت افزوده و مجازی را به‌عنوان هدف شرکت مطرح می‌کند. واقعیت ترکیبی،‌ اصطلاح صنعت برای این فناوری است. ترکیب واقعیت‌ها به کاربر امکان می‌دهد تا از ابزارهای فیزیکی دیگر هم در ترکیب با هدست استفاده کند. به‌عنوان مثال می‌توان در ارتباط‌های کاری از کیبورد واقعی استفاده کرد. از بخش‌های دیگری که در پیش‌نمایش دیده شد، می‌توان به یک منوی کوچک در پایین صفحه‌ی نمایش کاربر اشاره کرد که مانند منوهای کاربری در سیستم‌‌های عامل مرسوم کار می‌کند و با یک اشاره‌ی دست، فعال می‌شود.

Oculus

فیسبوک در پستی وبلاگی، قابلیت‌های موجود و آینده‌ی موردنظر را برای استفاده از واقعیت ترکیبی در کسب‌وکار شرح می‌دهد:

ما در آینده می‌توانیم یک محیط کار منحصربه‌فرد را با نمایشگرهایی با قابلیت شخصی‌سازی به‌کمک واقعیت مجازی توسعه دهیم که از محدودیت نمایشگرهای فیزیکی فراتر خواهد رفت. این سیستم از قابلیت‌هایی همچون Passthrough استفاده می‌کند تا یک تجربه‌ی کاربری با بهره‌وری بالا را با واقعیت ترکیبی ارائه کند. کاربران در آینده می‌توانند در هدست واقعیت مجازی، به‌راحتی بین دنیای مجازی و واقعی جابه‌جا شوند. چنین رویکردی باعث می‌شود تا آگاهی بهتری نسبت به فضای پیرامون داشته باشند و در عین حال از قابلیت‌های واقعیت مجازی و ابزارهای دیگر بهره ببرند. با بهره‌گیری انعطاف‌پذیری ابزارهای ورودی جدید همچون ردگیری دست و آشنایی کاربران با دستگاه‌های ورودی مرسوم مانند کیبورد و ماوس، می‌توان مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی را به کاربران ارائه کرد.

برنامه‌ها و پیش‌نمایش جدید فیسبوک، قابلیت‌های آن‌چنان جدیدی نیستند. مشابه همین برنامه‌ها را قبلا در مایکروسافت هولولنز و هدست مجیک لیپ وان مشاهده کرده‌ایم. فیسبوک و آکیولس هم قبلا پیش‌نمایش‌هایی از ابزارهای مشابه به نمایش گذاشته بودند که با هدف ارائه‌ی پیش‌نمایش آکیولس انجام شد. در رخدادهای قبلی، کاربری با هدست واقعیت مجازی دیده می‌شد که کاری معنادار مانند تایپ کردن با کیبورد را هم انجام می‌داد. پیش‌نمایش اخیر از داخل خود هدست ضبط شده بود و دیدگاهی نسبت به وضعیت کاربر در دنیای واقعی به ما نمی‌دهد.

واقعیت ترکیبی، راهکار فیسبوک برای تعامل بهتر در مخیط‌های کاری است

اخبار جدید از فیسبوک نشان می‌دهد که این شرکت در دوران بحران کووید ۱۹ سعی در افزایش فعالیت در حوزه‌ی واقعیت ترکیبی دارد. شرکت اکنون یک واحد کسب‌وکاری مستقل برای آکیولس دارد که هدست‌های واقعیت مجازی را به شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر می‌فروشد. همکاری فیسبوک و آکیولس در توسعه‌ی کاربری‌هایی همچون ردگیری حرکت دست، آواتارهای واقعی‌تر، صدای فضایی و فناوری‌های بی‌سیم قدرتمندتر نشان می‌دهد که شرکت در ایده‌ی حضور مجازی کاربران در محیط‌های گوناگون، با جدیت حرکت می‌کند. آن‌ها تصمیم دارند تا این قابلیت‌ها را هرچه بیشتر قدرتمندتر و دردسترس‌تر کنند.

شاید مهم‌ترین حرکت و برنامه‌ی فیسبوک در مسیر واقعیت‌های ترکیبی را بتوان در صحبت‌های مارک زاکربرگ جست‌وجو کرد. او جزئیاتی از برنامه‌هایش برای مدیریت فعالیت‌های شرکت منتشر کرد. از جزئیات مهم می‌توان به امکان درخواست دورکاری دائمی توسط کارمندان اشاره کرد. آن‌ها همچنین امکانات و موقعیت‌های شغلی جدیدی را هم برای کارمندان دورکار فراهم خواهند کرد. شرکت‌های دیگر فناوری هم رویکردهای مشابهی را پیاده‌سازی کرده‌اند که از میان مهم‌ترین‌ها می‌توان به توییتر و اسکوئر اشاره کرد. فیسبوک را می‌توان بزرگ‌ترین شرکتی دانست که به این مسیر تازه وارد می‌شود.

Oculus

مارک زاکربرگ، مدیرعامل توییتر، در مصاحبه‌ای با ورج درباره‌ی برنامه‌های جدید شرکتش گفت:

ما به‌دنبال این هستیم که به پیشروترین شرکت در دورکاری در ابعاد خود تبدیل شویم. ما باید این کار را در روشی منطقی و با مسئولیت‌پذیری بالا انجام دهیم. درنتیجه تصمیم داریم تا برنامه‌ها را به روشی قابل اندازه‌گیری پیاده‌سازی کنیم. من تصور می‌کنم که در پنج تا ۱۰ سال آینده، به وضعیتی برسیم که حدود نیمی از کارمندان به‌‌صورت دورکاری دائمی با شرکت همکاری کنند (این زمان احتمالا به ۱۰ سال نزدیک‌تر خواهد بود).


زاکربرگ در ادامه‌ی صحبت‌های خود اشاره‌‌ای جدی به AR و VR داشت. او اعتقاد دارد این ابزارها در طولانی‌مدت دورکاری را منطقی‌تر و ملموس‌تر می‌کنند. کارمندان دورکار با استفاده از چنین ابزارهایی، حس واقعی بهتری از حضور در جلسه‌ها و برنامه‌های مشارکتی خواهند داشت. او می‌‌گوید: «واقعیت افزوده و واقعیت مجازی،‌ حضور از راه دور را برای مردم آسان‌تر می‌کند. اگر دیدگاه مثبتی نسبت به آینده‌ی واقعیت‌های مجازی و افزوده داشته باشیم، یعنی به مردم کمک می‌کنیم تا کاری که دوست دارند را در مکان موردعلاقه‌ی خود انجام دهند. درنهایت من تصور می‌کنم این رویکرد به چشم‌انداز جهانی منجر خواهد که به افراد بیشتری، امکان دورکاری می‌دهد».

همه‌گیری ویروس کرونا و تأثیرات آن موضوع دیگری بود که در مصاحبه‌‌ی زاکربرگ به آن اشاره شد. او می‌گوید اقدام‌های شرکتش در واکنش به تأثیرات کووید ۱۹ بر جامعه، به توسعه‌ی فناوری‌های آینده هم کمک کرده است. از همه مهم‌تر فناوری‌های متمرکز بر دورکاری بود که با توجه بالایی توسعه یافتند. چون به گفته‌ی زاکربرگ، نیروی انسانی خود شرکت قطعا در آینده بیشتر از این ابزارها استفاده خواهند کرد.

زاکربرگ در پایان مصاحبه‌ی خود می‌گوید سرویس ورک‌پلیس و ابزار چت ویدیوی پورتال، نحوه‌ی کار در فیسبوک را هم‌اکنون تغییر داده‌اند. او می‌گوید AR و VR هم به همین مجموعه اضافه خواهند شد. مدیرعامل فیسبوک اعتقاد دارد باوجود اینکه سهم عمده‌ای از فعالیت‌های شرکت به حوزه‌ی AR و VR مربوط می‌شود، اما دستاوردها هنوز از کاربری‌های روزمره‌ی کارمندان دور هستند. او می‌‌گوید به‌زودی این روند هم تغییر می‌کند.

 

منبع THEVERGE

مهندسان مرسدس بنز برای تعمیر و سرویس سریع‌تر خودروها از هدست هولولنز 2 استفاده می‌کنند!


هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز 2 به مهندسان مرسدس بنز امکان می‌دهند که خدمات و تعمیرات خودرو را با بازدهی و سرعت بیشتری انجام دهند.

مرسدس بنز با هدف بهبود سرعت خدمات و افزایش ایمنی نیروی انسانی خود، سیستمی به‌نام Mercedes-Benz Virtual Remote Support راه‌اندازی کرد که دراختیار متخصصان تعمیر و نگه‌داری شرکت قرار می‌گیرد. این سیستم از تجهیزات مایکروسافت Hololens 2 و Dynamics 365 Remote Assist بهره می‌برد.

خودروهای سواری امروزی هنوز در لایه‌های اصلی از فناوری متعلق به حدود ۱۵۰ سال پیش استفاده می‌کنند. درمقابل، نمونه‌های مدرن پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارند و فناوری‌های به‌روز بسیار متنوعی در آن‌ها دیده می‌شود. امروزه، اغلب متخصصان فروش و خدمات خودرو آشنایی کافی با تعمیرات روزمره و خدمات مرسوم دارند؛ ولی زمانی‌که مشکل پیچیده‌ای در خودرویی مدرن به‌چشم می‌خورد تا فناوری جدیدی در خودروها پیاده‌سازی می‌شود، متخصصان حرفه‌ای‌تر باید آموزش لازم را با حضور در مراکز خدمات به دیگران منتقل کنند.

آموزش از راه دور به کاهش سفرهای بی‌مورد و گسترش بیماری‌ها منجر می‌شود

همکاری مایکروسافت و مرسدس بنز با این هدف انجام شد تا تعمیرکاران با بهره‌برداری از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، از راه دور آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

آموزش تکنسین خودرو با هولولنز 2کریستن تریبر، معاون ارشد خدمات مشتری در زیرمجموعه‌ی مرسدس بنز در ایالات متحده، درباره‌ی همکاری جدید با مایکروسافت می‌گوید:

این حرکت تغییری اساسی در روند کاری ما محسوب می‌شود؛ خصوصا اکنون که به‌علت بحران ویروس کرونا، سبک کاری تغییر کرده است و ما هم به‌دنبال حداکثر ایمنی برای کارمندان هستیم، چنین تغییرهای منطقی به‌نظر می‌رسد. در همکاری با مایکروسافت، الگوی جدیدی از پشتیبانی فناوری و ارتباطات را پیاده‌سازی می‌کنیم. فناوری‌های جدید به فروشندگان و تعمیرکاران کمک می‌کند تا پیچیدگی خودروهای جدید را بهتر فرابگیرند. به‌همین‌ترتیب، نیاز به جابه‌جایی و سفر افراد از بین می‌رود و به بازدیدهای حضوری نیز نیازی نداریم. روند جدید مانند آن است که متخصصی را همیشه درکنار خود داشته باشید.

سیستم Mercedes Benz Virtual Remote Support این‌گونه کار می‌کند: در مرکز فروش و تعمیرات، تعمیرکاری که به آموزش یا کمک در تعمیر یا یادگیری ساختار خودرو نیاز دارد، از هدست هولولنز ۲ استفاده می‌کند. هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت می‌تواند محیطی سه‌بعدی را با المان‌های تعاملی و هولوگرام برای او به‌نمایش بگذارد که در میدان دید قرار می‌گیرند. سپس، تعمیرکار مذکور با یکی از متخصصان مرسدس بنز متصل ارتباط برقرار می‌کند. این متخصص امکان دیدن زاویه‌ی دید تعمیرکار را به‌صورت زنده دارد و هنگام ارتباط، تصاویر هولوگرام را با اطلاعات و پیام‌های متعدد به‌روز می‌کند. مناطقی که به تمرکز بیشتر نیاز دارند یا بخش‌‌هایی از خودرو که در مراحل آموزش مدنظر قرار می‌گیرند، به‌راحتی در ارتباط از راه دور به متخصص نشان داده می‌شوند. اسناد آموزشی و راهنماهای تعمیر نیز در همین فرایند جابه‌جا و بررسی می‌شوند.

استفاده از هولولنز 2 در آموزش تکنسین مرسدس بنز


سرویس راهنمایی و ارتباط از راه دور جدید مرسدس بنز به‌زودی برای تمامی ۳۸۳ مرکز فروش و تعمیرات این شرکت در ایالات متحده عرضه خواهد شد. مزایای این سرویس برای مراکز و شرکت اصلی بسیار زیاد هستند. متخصصان حاضر در مراکز تعمیر به‌راحتی با استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی امکان یادگیری مفاهیم جدید را پیدا می‌کنند و با سرعت بیشتری به پرسش آن‌ها درباره‌ی فرایندهای تعمیر پاسخ داده می‌شود. به‌علاوه، در اوضاع‌واحوال کنونی و میانه‌ی بحران همه‌گیری، با کاهش ارتباط‌ها ایمنی و سلامت متخصصان و تعمیرکاران هم تضمین می‌شود. درنهایت، سفرهای کمتر برای آموزش حضوری هم به‌معنای تأثیر کمتر بر محیط‌زیست و انتشار کمتر CO2 خواهد بود.

سیستم آموزشی و کمک‌رسانی مرسدس بنز برای خریداران خودرو نیز مزیت‌های به‌همراه دارد. وقتی تعمیرکاران آموزش‌های بهتر و به‌روزتری درباره‌ی خودروهای مدرن دریافت کنند، تعمیر خودروهای سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود. مرسدس بنز می‌گوید همکاری با مایکروسافت اولین سیستم واقعیت مجازی متمرکز بر تعمیر و نگه‌داری خودرو در جهان است. البته آن‌ها اولین شرکتی نیستند که از فناوری واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز استفاده می‌کنند؛ چراکه آئودی و فولکس‌واگن قبلا برای کاربردهای رسانه‌ای و ارتباط با مشتریان از فناوری استفاده کرده‌اند. ولوو نیز از سال ۲۰۱۶ در فرایندهای مهندسی خود از هولولنز استفاده می‌کند و فورد هم از سال ۲۰۱۷، فناوری مذکور را به مجموعه‌ی طراحی خود اضافه کرده است.

 

منبع CNET


مازندران ، آمل ، آفتاب 19

تمامی هزینه ها تا عید ۱۴۰۲ به صورت نیم بها می‌باشد ( عدد ۳ را به ۰۹۳۰۶۷۳۳۹۷۰ ارسال کنید الان)

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما